Pages

Monday, November 19, 2012

Utegångsförbud

Jag är så otroligt trött hela tiden. Flyglarm och ljudet av missiler tär väll lite på psyket även fast man själv tycker man är lugn som en filbunke(?) eller var det ormbunke?

Jag har fått utegångsförbud skulle vi kunna kalla det, av Ts förädrar. Ts pappa har gett mig order om att inte ge mig ut själv just nu. Dem känner väll att de har ett slags ansvar gentemot min familj där hemma. Och mig gör det inte så mycket, jag befinner mig gärna hemma där jag vet vart jag skall gå ifall larmet går.

Rent stort sett så känner man sig lätt påverkad såklart. Man börjar bli smått paranoid och ljudet av en snabbt körande bil, tåget eller ja i stort sett alla lite högre ljud tror man i första sekund är flyglarmet. Man ligger som på något sätt på spänn och väntar på att det skall gå igång närsom helst.
Både jag och T har väll varit mer stingsliga och lättretliga på varandra de senaste dagarna med.

Hitills har vi inte hört det idag. Förhoppningsvis komme de heller inte skicka några missiler.
Värre är väll med de södrare delarna där det kommit upp mot 90 raketer bara idag...

No comments: