Pages

Tuesday, November 6, 2012

Parkjogg

Förra veckan drog jag ut på första joggningrundan på nästan två år.
Det blev nästan 2 km i park hayarkon. Jag var så otroligt stolt över mig själv att faktiskt orkat så pass mycket fast det var så länge sen jag sprang. Sen måste jag säga att jag är så otroligt besviken på mig själv för att jag inte tagit mig till yarkon parken tidigare, att det skulle ta 9 månader att ta sig dit är nästan skamligt.
Parken är ju helt perfekt! Utegym, klättervägg, kallt drickvatten, meteranvisning osv.
för att inte räkna med trampbåtar, djurhägn, lekparker, hundparker och allt sådant.

Så nu har jag påbörjat en rutin som jag hoppas kunna hålla. Planen är två dagar i veckan, idag var andra dagen.
Jag börjar med en powerwalk hemifrån till yarkon parken, en bit på 2,5 km.
Sen motionerar jag en sträcka i parken som är runt 4 km, försöker jogga så mycket som det går under denna sträcka. Idag blev det kanske 3 km jogging och 1 km gång. Fick nämligen en mjälthugg som inte var att leka med, vilket i sin tur resulterade i en spurt de sista 100 meterna innan bron som leder ut ur parken.
Sen blir det en avslappnad lunk hemåt, med Loreen´s nya album Heal i lurarna.
Väl hemma blir det lite hemmaövningar och stretch innan väöförtjänt dusch. skönt.

Får som sagt hoppas att jag håller igång, iaf tills det är dags för Sverige och vinter.
Jag tycker om att träna. Men det brukar alltid bli lite jobbigt i slutändan. Jag pushar nämligen alltid i för mycket än vad kroppen kanske vill ibland. Men främsta anledningen är att då jag fått in en rutin på ca 3-4 pass i veckan, styrka som motion så går jag alltid ner rätt mycket i vikt.
Jag har väldigt snabb ämnesomsättning, förbränner snabbt och får synliga muskler rätt så fort.
Ibland undrar jag nästan om jag lider av någon slags sjuk ämnesomsättning, då jag alltid går ner minst 1 kg efter en god natts sömn..
Med andra ord så med träningsrutin så försvinner kilona mycket snabbare.

I dagens läge vill jag inte gå ner mer i vikt, jag är glad om jag ligger på över 46 kg idag.
Så därför slutar jag alltid träna då vågen börjar visa neråt. vi får därför hoppas att två dagar i veckan inte är för mycket och kanske istället lägger till några muskler på vågen istället :)

slänger in några google bilder till er

2 comments:

Emelie Persson said...

En sak man kan ha i åtanke när man börjar att träna är att man måste äta mer än vad man vanligtvis gör när man inte tränar :) Eftersom man gör av med mer så måste man ta in mer för att inte tappa i vikt :)

Thérèse said...

Jorå, jag äter både före å efter träning. Just nu går det rätt okej. Eller, nu regnar det så hemskt att man inte ens vill ta sig ut så det är nog ingen fara :p :)